گیاهان دارویی
نوشته شده توسط : علی پور


گیاهان دارویی هرمورد به نوعی برای معالجه بیماری ها و ارتقاء توان و قدرت اعضای داخلی و ظاهری تن از سالیان به دور آیتم به کارگیری قرار می گرفته اند. شاید این سوال برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شایسته ترین این شایسته ترین ها چه است؟
شایسته ترین و قدرتمند ترین گیاهان دارویی کدام میباشد؟

داروخانه گیاهی
در صورتیکه بخواهید جواب این سوال را بدهید کدام یک از گیاهان دارویی را اسم می‌برید؟ شاید یه خرده نقص‌ باشد چرا‌که گیاهان دارویی سرتاسر خاصیت و سود میباشند و نمی اقتدار از دربین آن ها شایسته ترین را تعیین کرد ولی بالاخره در هر جمعی یک شایسته ترین موجود هست که به باور متخصصان طب سنتی یکی پرخاصیت ترین گیاهان دارویی یونجه میباشد.

یونجه، گیاهی میباشد غریب که امروزه در افکار همگانی صرفا به درد علوفه دام می‌خورد، درحالی که در پیشین به کارگیری های فراوان از این گیاه پرفایده می شده‌است.این گیاه که عمدتاً در آسیا کشت می‌شود از او‌لین گیاهان دارویی شناخته گردیده برای انسان میباشد.

داروخانه آنلاین گیاهی
«یونجه» که در فارسی به آن «اسپست باغی»، «سپست»، «سبیس» یا این که «درفا»، در افغانستان «اسپیشتا» و در ترکی بدان «یونجه»، به رومی «میدیکی»، به مصری «قضب» و به عربی «رطبه» یا این که به عبارتی «فصفصه» گویند، گیاهی میباشد علفی، پایا و از تیره پروانه واران و همدسته شبدرها که طول آن تا یک متر می‌رسد. دارنده ساقه های بلند و برگچه های نازک، نوک تیز و بیضی صورت. گل هایش غالباً بنفش، کوچک یا این که گهگاه رنگ زرد میباشد و به صورت سیر، میوه «یونجه» مانند صدف بوده و دانه درون میوه مانند لوبیا اما کوچک خیس از آن میباشد. «یونجه» ریشه ای بسیار عمیق دارااست که تا 3 متر به عمق زمین نفوذ می نماید، در سود ویتامین ها و مواد معدنی را از خاک تنظیم می نماید. این گیاه از علف های خوب مراتع میباشد و شایسته ترین گونه آن سبز املس (قابل انعطاف) میباشد.





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: